20 hrs in Lisbon

Oi! Bem vindo da vuelta, as you may already figure by the title, this post is about my recent and short visit to the capital of Portugal, Lisbon. I was only there for less than a day with the best travel companion by my side, who was willing to explore the city in record time. I have to admit, we were very organized and even had a list of all the places we wanted to visit. As a result, in a few hours, we had hundreds of photos and videos on our cameras and today I’m sharing every detail with you.

Oi! Bem vindo da vuelta, como bien dice el título esta publicación esta dedicada a mi reciente y corta visita a Lisboa, Capital de Portugal. Solo estuve menos de un día junto al mejor acompañante de viajes que estuvo dispuesto ha explorar la ciudad en tiempo record. Tengo que admitir que fuimos muy organizados y ya habíamos hecho una lista de los lugares que queríamos visitar. Como resultado en pocas horas teníamos cientos de fotos y videos en nuestras cámaras y hoy comparto todos lo detalles con ustedes.

From the airport, we went straight to the hotel since we landed early in the morning. Since our room was not ready we decided to leave our luggage with the concierge and go for a quick breakfast down the street. We stayed at Hotel Roma, just 10 minutes away, with Uber, from the airport and 16 minutes away from the Lisbon District.

After our much-needed cup of coffee, we walk all the way to the most famous roundabout in Lisbon and where the Marquês de Pompal monument is located, a symbol of the Portuguese renaissance. Near this square, you will find Avenida da Liberdade, which is the main avenue of the city, and Edward VII Park, the largest and most beautiful park in Lisbon, among other attractions such as the Medeiros e Almeida Museum.

Nuestra primera parada al salir del aeropuerto fue nuestro hotel, como aterrizamos temprano en la mañana nuestra habitación aún no estaba lista, así que dejamos nuestro equipaje con el conserje y fuimos por un desayuno rápido. Nos hospedamos en el Hotel Roma, a solo 10 minutos, en Uber, del aeropuerto y 16 minutos del Distrito de Lisboa.

Luego de una muy necesaria taza de café, caminamos la ciudad hasta llegar a la rotunda más famosa de Lisboa y donde se encuentra el monumento Marquês de Pompal, una figura símbolo del renacimiento de Portugal. Cerca de esta plaza encontrarás la Avenida da Liberdade, que es la ruta principal de la ciudad y el Parque Eduardo VII, el más grande y hermoso de la ciudad, entre otras atracciones como el Museo Medeiros e Almeida.

Lisbon is one of the least expensive capital cities in Europe to visit. We ate something different every hour and barely spent money. Local beer, Sagres, was our favorite drink during this trip, and let’s not forget Portugal's iconic dessert, Pastéis de Nata or Pastéis de Belém (egg tart pastry).

Lisboa es una de las capitales más económicas de Europa para visitar. Comimos algo diferente cada hora y apenas gastamos dinero. La cerveza local, Sagres, fue nuestra bebida favorita durante el viaje y no olvidemos el postre icónico de Portugal, los Pastéis de Nata o Pastéis de Belém (pastel de tarta de huevo).

Some of the restaurants we visited /Algunos de los restaurantes que visitamos:

Pastelaria Namur
(Avenida dos Defensores de Chaves 54-D, Lisbon 1000-120, Portugal)
Marcelino Pão & Vinho
(Rua do Salvador nº62, 1100-466 Lisboa, Portugal)
Claras em Castelo
(R. Bartolomeu de Gusmão 31, 1100-078 Lisboa, Portugal)

The District of Lisbon is amazing, you will find lots of things to do and see. We spend most of our time in that area since everything we wanted to see was relatively close. Our first stop was the Elevador de Santa Justa, one of the most popular elevator structures in the city, which is characterized by its neo-gothic iron design. Also, we were lucky to be visiting on one of the most colorful days of the year, the annual LGBT festival was being held at Praça do Comércio, near other important monuments such as the Arco da Rua Augusta

To end the night, we visit the Miradouro das Portas do Sol. A balcony where you can appreciate one of the best views of Alfama, an emblematic neighborhood of Lisbon for its medieval structures and alleys. This place has a lot to offer, you can sit down and enjoy the talent of local musicians while looking at the sunset. I’m already counting the days to go back, eat more Pastéis de Nata and explore the rest of Portugal.

El Distrito de Lisboa es increíble, encontrarás muchísimo para ver y hacer. Nuestro tiempo lo invertimos mayormente en esa zona, ya que los monumentos y lugares de importancia quedan relativamente cerca. Nuestra primera parada fué el Elevador de Santa Justa, una de las más populares estructuras en la ciudad, la cuál se caracteriza por su diseño neogótico en hierro. También, tuvimos la suerte de estar presentes para uno de los días más coloridos del año, el festival anual de la comunidad LGBT se celebrabá en la Praça do Comércio, cerca de otros monumentos importantes como el Arco da Rua Augusta

Para finalizar la noche, visitamos el Miradouro das Portas do Sol. Un balcón donde se dice que puedes apreciar una de las mejores vistas de Alfama, barrio emblemático de Lisboa por sus estructuras y callejones medievales. Este lugar tiene mucho que ofrecer, puedes sentarte y disfrutar del talento de músicos locales mientras observas la puesta de sol. Ya cuento los días para poder regresar, comer más Pastéis de Nata y explorar el resto de Portugal.